Skip to main content

Vi utför idag en uppdatering av mobilapplikationen. Det kan innebära vissa störningar vid användningen. Uppdateringen förväntas vara slutförd senare under dagen.

 

Undrar ni något är ni hjärtligt välkomna att kontakta oss enligt kontaktformuläret nedan eller så går det lika bra att ringa oss på 040-150768.

    Jag kontaktar er gällande*

    Ditt namn*

    Ditt telefonnummer*

    Din epost*

    Ditt meddelande

    Genom att skicka meddelandet godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår integritetspolicy

    Jag samtycker

    Efter den senaste uppdateringen av Connect Alarm saknas möjlighet att spara lösenordet för inloggning. Anledningen till detta är att appen nu kräver en tvåfaktor-autentisering.

    Använder du iPhone kan du spara lösenord under Inställningar -> Lösenord och Konton.

    Just nu upplever vi driftstörningar vid utskick av aktiveringskoder när man registrerar en ny användare.

    Problemet förväntas vara åtgärdat de närmsta dagarna. Har du registrerat ett konto men inte fått någon aktiveringskod så kommer du få ett mail när driftstörningen är åtgärdad.

    All information om vår nya app Connect Alarm finner du via www.stl.nu/app-guide.

     

    OBS: Om en annan användare redan lagt till larmsystemet i appen – så kallad ”Master Användare” så måste den användaren lägga till de andra användarna under ”Meny” -> ”Panelinställningar” -> ”Användare” -> ”Lägg till användare”. Samtliga steg finns i App-guide del två, på sidorna 7-9.

    Du anmäler E-faktura via din internetbank.

    1. Logga in i din internetbank och lägg till betalningsmottagare bankgiro 586-9532
    2. Ange ditt personnummer
    3. Ange ditt kundnummer (du hittar det på din faktura)
    4. Skriv under – Klart!

    Är du osäker på vad ditt kundnummer är så kan du använda kontaktformuläret härintill så hjälper vi dig.

    Gå till din centralenhet och genomför följande steg:

    1. Tryck på Högerpilen tills du når ”Anv. Läge”
    2. Tryck OK
    3. Slå in din fyrsiffriga kod för på- och avlarmning
    4. Tryck på Vänsterpilen tills du når ”Serienummer”
    5. Tryck OK
    6. Tryck på Högerpilen tills du ser: ”Central IDXXXXXX”

    Ditt Panel-ID / Serienr. är de sex sista tecknen på skärmen.

    För att avsluta trycker du på Stängt Hänglås och sedan OK.

    Svenska trygghetslösningar erbjuder bostadslarm mot inbrott och brand med kamerabevakning kopplat till larmcentral dygnet runt. Genom vårt trygghetsavtal står vi för uppkoppling till larmcentral och en hel del därtill för en billig peng.

    Cirka två timmar är avsatt för installation. Tiden kan variera beroende på aktuell projektering och husets planlösning. Förbered gärna en fyrsiffrig kod samt ett lösenord att använda mot larmcentralen så blir larmteknikern glad.
    Ladda gärna ner vår instruktionsmanual.

    Vi har ingen bindningstid endast tre månaders uppsägningstid.

    Vi erbjuder våra kunder det bästa av två världar. Du äger ditt larm vilket blir ekonomiskt fördelaktigt i längden, samtidigt som ni får full säkerhet och service med vårt trygghetsavtal.

    Det kan ni göra via formuläret till vänster alternativt ringa oss på 040-150768. Som kund har ni rätt till en fri årlig service om ni valt vårt trygghetsavtal. Oftast kan vi hjälpa er på distans genom vår server, så slipper ni ta ledigt från arbetet.

    Vi samarbetar med Wasa Kredit och Svea Ekonomi.

    Security Assistance AB, som är en rikstäckande, auktoriserad och certifierad larmcentral.

    Deras telefonnummer är 040-6892400

    Ja vi är medlemmar i Säkerhetsbranschen, www.sakerhetsbranschen.se/medlemmar/medlemmar

    Alla våra anställda bär profilerade kläder med vår logotyp samt företagsnamn. Alla har dessutom ID-brickor med fullständigt namn och ett specifikt ID-anställningsnummer.